Kurumsal Şirketlerde Sosyal Medya Kullanımı
Kurumsal Şirketlerde Sosyal Medya Kullanımı
Günümüzde sosyal medyanın ortaya çıkmasıyla beraber kurumsal
şirketlerin iletişim çalışmalarında oldukça farklılıklar gözlemlendi ve
gözlemlenmeye devam ediyor. Son 10 yılda bunun örneklerini çokça
sıralayabiliriz. Geçmişten günümüze geleneksel medya kullanan kurumsal
şirketler, sosyal medyanın ilk çıkış zamanlarında kısa süreli bir tökezleme
illa ki yaşamıştı. Yepyeni bir mecra! Kimsenin bu alanda bilgisi, ötekisinden
fazla değil! Kurumsal şirketler de zamanla sosyal medyaya ayak uydurmak zorunda
kaldılar. Çünkü kurumsal olabilmek pek kolay bir iş değil. Evet büyük işler
başarıyor olabilirsin fakat çağın gerekliliklerini yerine getirmiyorsan,
iletişim konusunda rakiplerinden geri kalıyorsan, çalıştığın hedef kitlenle bir köprü kurulmasını sağlayan bu
kolaylayıcı özelliği kullanmaktan da geri kalmaman gerek. Bu şirketlerin
başlıca içinde bulundukları mecralar; Facebook, Twitter ve İnstagram.
Sosyal medyayı kullanmaları gerekiyor demek yeterli olmayacak ne
yazık ki. Çünkü kullanırken doğru dili seçmek, doğru iletişim becerileri
sergilemek de oldukça mühim. Bir kurumsal marka olduğunu unutmadan sosyal
medyada tüketiciye sarf ettiğin en ufak bir kelime bile itibarını zedeleyebilir
ve dahi krize bile sebebiyet verebilir. Bundan dolayı kurumsal şirketler,
sosyal medya yöneticiliği adı altında kendilerine yeni bir birim kuruyorlar ve
o birimi de titizlikle yönetiyorlar. Bu birimlerin başına işi bilen insanların
olması çok önemli. Bu konuda deneyimi olmayan, herhangi bir kriz anında nasıl
davranacağını bilmeyen sosyal medyacı yer alırsa; problemi çözmek yerine üstüne
kat kat sorun ekleneceği unutulmamalı.
Yorumlar