Kurumsal Şirketlerde Sosyal Medya Kullanımı

Kurumsal Şirketlerde Sosyal Medya Kullanımı

Günümüzde sosyal medyanın ortaya çıkmasıyla beraber kurumsal şirketlerin iletişim çalışmalarında oldukça farklılıklar gözlemlendi ve gözlemlenmeye devam ediyor. Son 10 yılda bunun örneklerini çokça sıralayabiliriz. Geçmişten günümüze geleneksel medya kullanan kurumsal şirketler, sosyal medyanın ilk çıkış zamanlarında kısa süreli bir tökezleme illa ki yaşamıştı. Yepyeni bir mecra! Kimsenin bu alanda bilgisi, ötekisinden fazla değil! Kurumsal şirketler de zamanla sosyal medyaya ayak uydurmak zorunda kaldılar. Çünkü kurumsal olabilmek pek kolay bir iş değil. Evet büyük işler başarıyor olabilirsin fakat çağın gerekliliklerini yerine getirmiyorsan, iletişim konusunda rakiplerinden geri kalıyorsan,  çalıştığın hedef kitlenle bir köprü kurulmasını sağlayan bu kolaylayıcı özelliği kullanmaktan da geri kalmaman gerek. Bu şirketlerin başlıca içinde bulundukları mecralar; Facebook, Twitter ve İnstagram. 
Sosyal medyayı kullanmaları gerekiyor demek yeterli olmayacak ne yazık ki. Çünkü kullanırken doğru dili seçmek, doğru iletişim becerileri sergilemek de oldukça mühim. Bir kurumsal marka olduğunu unutmadan sosyal medyada tüketiciye sarf ettiğin en ufak bir kelime bile itibarını zedeleyebilir ve dahi krize bile sebebiyet verebilir. Bundan dolayı kurumsal şirketler, sosyal medya yöneticiliği adı altında kendilerine yeni bir birim kuruyorlar ve o birimi de titizlikle yönetiyorlar. Bu birimlerin başına işi bilen insanların olması çok önemli. Bu konuda deneyimi olmayan, herhangi bir kriz anında nasıl davranacağını bilmeyen sosyal medyacı yer alırsa; problemi çözmek yerine üstüne kat kat sorun ekleneceği unutulmamalı.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Blog İnceleme

Vücudun yeni nesil besin kaynağı, SPA!