Dijital Reklamcılığın Yeni Gözdesi; İnfluencer Marketing.

Dijital Reklamcılığın Yeni Gözdesi; İnfluencer Marketing.


www.sosyalmedyayonetimi.co
Reklamcılık dünyasındaki değişiklikler son 10 senedir gözle görülür inanılmaz bir değişim yaşıyor. Özellikle bu değişimi geleneksel medya olarak adlandırdığımız televizyon, radyo, gazete dergi vb. mecraların aynı zamanda dijitalleşerek parmaklarımızın ucuna kadar inmesinde görebiliriz. bir ürün veya hzimetin reklamını yapmak için televizyonda prime time'da izleyici kitlesi yüksek bir dizi arasına çuvalla para ödeme devirleri yavaş yavaş yerini dijital dünyadaki reklamlara ve yeni ortaya çıkan çeşitli pazarlama türlerine bıraktı. bunun sebebi aslında internetin hayatımıza girmesi bir yerde. artık öyle bi dünyada yaşıyoruz ki devir tamamiyle dijital devir. alışverişlerimizi dahi internetten yaparken, geleneksel medyaya bağlı kalma düşüncesi zaten hayal oldu uçtu gitti bile.
geleneksel medya tabii ki dijital medyayla harmanlaşınca da ortaya güzel işbirlikleri çıkıyor. evet dizilerin aralarındaki reklamların da faydası ve etkisi çok büyük ama örneğin bir giyim markasının oyuncuyu giydirdiğini düşünelim. dizi bitiminde jenerikte akan markaları yakalayabilmek ve okumak eskiden oldukça zor ve karmaşıktı. şimdi ise izlediğimiz dizide giyimini kuşamını eşyalarını beğendiğimiz karakterlerin nerelerden giyindiklerine, nerelerle anlaşma yapıldıklarına kadar dijital dünyada bunlara ulaşmak artık mümkün. e tabii ki bunlara elbette sosyal medya mecraları sayesinde ulaşılabiliyor. 

İnfluencer Marketing

yeni trend pazarlama çeşidi olarak incluener marketing yani, tüketiciyi etkisi altında bırakan bireylerin yaptığı pazarlama.
influencer marketing'e en çok rastladığımız mecra şüphesiz ki İnstagram. yüksek takipçili ve en önemlisi yüksek etkileşimli moda,yiyecek içecek,seyahat vb. bloggerların, belirli bir ücret karşılığında reklamı yapılması teklif edilen ürünü takipçileriyle paylaşarak etkileşim kazanması, kitleleri o ürüne veya hizmete yönlendirmesi ve satış sağlaması artık günümüzde en çok kullanılan dijital reklamcılık türlerinden bir tanesi haline geldi. Elbette ki yüksek takipçili olmak artık bu devirde çok kolay. çünkü çeşitli sitelerde satışları olan takipçiler aslında bir başarı kriteri asla değil. asıl önemli olan etkileşimli, gerçek takipçi sahibi olmak ve reklamın yapıldığı anda o kitleyi reklamı yapılan ürüne yönlendirmek ve hatta satışını sağlamaya yardımcı olmak. Bu blogger-takipçi ilişkisi aslında ayrıca incelenmesi gereken konulardan bir tanesi. Çünkü ilginç bir şekilde ya o blogger gibi giyinmek, onun yediklerini yemek, onun gittiği mekanlara gitmek, onun giydiklerini giymek isteyen aslında bir yerde onlara özenen bir çok kitleye ulaşmış durumdalar. elbette takipçilerinin hepsi onlara özendiği için takip ediyorlar demek yanlış olur fakat bu da takip etme nedenlerinden biri diyebiliriz.


Bakalım gelecek zamanlarda bizleri şaşırtacak ne tür pazarlama teknikleriyle karşılaşacağız, merakla bekliyoruz!


Yorumlar

mugedemirci dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
mugedemirci dedi ki…
başarılı bir yazı

Bu blogdaki popüler yayınlar

Blog İnceleme

Vücudun yeni nesil besin kaynağı, SPA!