YENİ MEDYA- GELENEKSEL MEDYA
Geleneksel medya yolu ile reklam ve pazarlama, genel anlamda hedef kitlenin sınırlarını aşarak daha fazla sayıda insana ulaşabiliyor olsa da markaya ulaşmak isteyen özelleştirilmiş kitlenin hedeflenmesini olanaksız kılıyordu. Geleneksel medyanın ve reklam araçlarının oldukça geniş kitleler tarafından ulaşılabiliyor olması, hedef kitleyi belirlemede ciddi mali zararlar yaratabiliyordu. Geleneksel medyada reklam hizmetleri şirket kontrollü ve tek yönlüydü. Sunulan hizmet ya da ürün hakkında kullanıcıların düşüncelerini öğrenmek neredeyse imkansızdı.
Yeni medyanın popülerleşmesi ve devamında Web 2.0 teknolojisi ile sosyal ağların kullanılmaya başlaması, bu ağları reklam ve pazarlama sektörünün yeni kanal ihtiyacını karşılar duruma getirmiştir. Pazarlama sektörü açısından sosyal medya, çok yönlüdür. Karşılıklı çevrimiçi konuşmalara herkesin katılmasına ve bunu yaymasına imkân vermektedir. Yeni medyada son kullanıcı içeriği biçimlendirir, yaratır ve paylaşır. Katılım ve karşılık verme yoluyla sosyal itibar biçimlendirilir.
www.sosyalmedyayonetimi.co
Yorumlar